Pharma reputation in decline among Americans, but still above pre-pandemic levels

After a year on the rise, the pharmaceutical industry's reputation is now down 15% from its late 2020 peak.

After a year on the rise, the pharmaceutical industry's reputation is now down 15% from its peak achieved at the end of 2020. This is what emerges from the survey data of the American company Harris Poll this month, which show that Americans view the industry in a less positive light.

The 47% of the interviewees expresses a good opinion of the sector, down compared to the 62% of the end of 2020, when vaccines were authorized to mRNA against the COVID-19. And it's also down on the 50% surveyed earlier this year.

The economy and war would have a negative impact on reputation, at a time when COVID-19 is moving from a pandemic to an endemic disease. Therefore, according to experts, interest in the pharmaceutical industry is simply slipping into the background.

Respondents are more concerned about the threat of a wider conflict and have begun to lose interest in pharmaceuticals, returning to patterns and popularity prior to the outbreak of the pandemic. In any case, pharmaceutical reputation is still higher than it was at any point in the decade before the pandemic, when the popularity rating hovered around 30%.

DAILY HEALTH INDUSTRY – 21 marzo 2022

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From Harris Poll

La visione del pubblico di quasi tutti i settori è migliorata dall’inizio della pandemia di coronavirus, secondo un nuovo sondaggio Axios/Harris. Le industrie con un ruolo di primo piano nella vita in quarantena hanno visto salti particolarmente grandi

Il sondaggio classifica le prime 100 aziende, in base ai punteggi dei consumatori in 7 qualità: affinità (fiducia), cittadinanza, etica, cultura, visione, crescita e prodotti e servizi. L’affinità ha un peso maggiore rispetto a tutte le altre categorie.

L’Axios Harris Poll 100 si basa su un sondaggio di 42.935 americani in un campione rappresentativo a livello nazionale. Il processo in due fasi inizia da capo ogni anno esaminando la consapevolezza del pubblico in merito alle aziende che eccellono o vacillano nella società. Queste 100 “aziende più visibili” vengono quindi valutate da un secondo gruppo di americani attraverso le sette dimensioni chiave della reputazione per determinare la classifica. Se un’azienda non è nella lista, non ha raggiunto un livello critico di visibilità da misurare.

THEReports

Com’è cambiata la tua visione di ciascuno dei seguenti settori dall’inizio della pandemia di coronavirus?

 

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