IQVIA, in the midst of the coronavirus emergency, checks with the complicity of some doctors if the ISFs call to spread "propaganda"

A doctor informs us that he has received the email shown below. The doctor expresses all his disappointment for an initiativa del genere che, secondo lui, rappresenta non solo una mancanza per lo meno di sensibilità in un momento come questo di emergenza sanitaria, ma anche un’iniziativa del tutto fuori luogo e un’opera di sciacallaggio. Il medico ci chiede se è tutto legale come dicono.

Egr. Dottore, ovviamente non c’è niente di legale in operazioni di questo genere semplicemente perché è una operazione di marketing che ha come fine il monitoraggio dell’informazione scientifica. Come è, o per lo meno, dovrebbe, essere noto l’informazione scientifica del farmaco secondo gli art. 122 e 126 del D.Lgs. 219/06 dipende da un servizio scientifico indipendente dal marketing e sul quale il marketing non può effettuare nessun controllo. L’anonimato è solo formale, basta sapere chi sono i medici partecipanti ed è facile risalire all’ISF configurando così una violazione della legge 300 del 1970 per controllo improprio dell’attività lavorativa. Inoltre è una violazione all’applicativo regionale dell’Emilia Romagna sull’informazione scientifica.

In un momento poi di emergenza sanitaria da coronavirus, tralasciando la sensibilità che è un’utopia per gente come questa, tutti i medici sono totalmente presi e occupati a fronteggiare l’emergenza, una cosa del genere turba (per essere buoni) per lo meno un servizio di pubblica necessità o utilità (art. 340 c.p.). Se poi vogliamo parlare di un nostro parere, in una momento come questo cose del genere sono una vergogna per gli essere umani. Speriamo che sia una bufala!


Dear Dr. / Dr

IQVIA ( www.iqvia.com ) is pleased to invite you to the new international study on Pharmaceutical Promotion called:

Channel dynamics

Even though our country is in such a difficult time, IQVIA continues with its mission: To help improve the healthcare pharmaceutical sector through analysis and research.

This study, in which a limited number of doctors in 38 countries worldwide participates, has the purpose of monitoring scientific information.

The methods of participation are very simple and fast: when you receive promotional information (this month by telephone and by mail due to anti-coronavirus measures) from pharmaceutical companies, it will be sufficient to fill in short online questionnaires, using the link we will provide. In this study, the name of the participating doctor and the data entered are processed in compliance with anonymity and with the rules on the protection of personal data of the new EU Regulation 2016/679.

INCENTIVES

To thank you for your kind cooperation, at the end of each quarter, you will receive a gift of your choice among different products such as:

· Mondadori magazines: Annual or six-monthly subscriptions to all magazines currently on sale.

· Enogastronomic Products: Compositions of baskets of your choice.

· Gift card: Books, films, music for products: Amazon, Feltrinelli, Mondadori. Home and fashion related to the brands: Coin, Zalando, KASANOVA, Piquadro. IT and household appliances purchasable on: Amazon, Euronics, MediaWorld, TRONY, Apple, Microsoft. Travel, Sport and Leisure related to purchases on: Ryanair and Decathlon

· Telephone top-ups: TIM, TRE, VODAFONE, PosteMobile, WIND, FastWeb, COOPVoce.

CONFIRM PARTICIPATION

If available to participate, please reply to this email indicating:

Specialty he is currently practicing with

Telephone number (essential for any important communications)

· Average of the visits of the informants that it receives monthly

Once we receive your confirmation, we will send you all the information you need to start participating.

Waiting for your reply, we send you our best regards.

Learn more about IQVIA™

The official Docnet app is available in the App Store and Google Play Get it on Google Play

We assure you that we comply with applicable laws and regulations, including those relating to the protection of personal data, as well as the British Healthcare Business Intelligence Association (BHBIA), Market Research Society (MRS), European Pharmaceutical Marketing Research Association (EphMRA ) and codes and ESOMAR Market Research Guidelines.

Le sue risposte e tutte le informazioni personali che fornisce nel completamento dei nostri sondaggi, saranno elaborate dal gruppo di società IQVIA (“IQVIA”) sulla base del principio di esigenza del sapere, allo scopo di informare IQVIA e i suoi clienti sulle attuali tendenze delle attività promozionali dell’industria farmaceutica e per i limitati scopi di contatto specificati di seguito. Le sue risposte potrebbero anche essere utilizzate da IQVIA per creare informazioni non identificabili, che potremmo utilizzare da sole o in forma aggregata con informazioni ottenute da altre fonti, per ottenere maggiori approfondimenti in quest’area.

We may contact you again for quality control purposes and/or to explore your interest in participating in additional IQVIA oncology-related studies, including clinical trials.

Participating in this market research does not constitute an incentive to prescribe, supply, administer, recommend, buy or sell any drug.

You can withdraw from market research at any time. If you wish to withdraw your consent to our processing of your personal information as described herein, please write to english@es.imshealth.com

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