The Boiron Informers with hybrid cars

Almost half of our collaborators are drug sales specialists and sales specialists, who travel around the area on a daily basis, especially in city circuits.

16/07/2015 – GREENSTYLE

Leader in the pharmaceutical sector homeopathic, but also in sustainable mobility.Boiron, historic company in the field of homeopathy, has decided to push the accelerator of the company's total sustainability by adopting Full Hybrid cars. The goal is to further reduce the environmental impact and CO2 emissions of the company which operates globally with various locations. In total, Boiron aims to have a fleet of 500 hybrid cars in Europe, the bulk of which for now is located in the French headquarters which already has 90 clean cars in 2014, which will become 260 by the end of 2016. But the Italian headquarters is also preparing to be hit by the revolution hybrid mobility, the introduction of clean cars took place in March 2015 in Italy and there will be a significant increase in the coming months.

Silvia Nencioni, CEO and President of Boiron Italia said:

“La scelta di rinnovare tutto il parco auto aziendale ha una duplice motivazione: la qualità ecosostenibile dei veicoli ibridi, che ci consente di contribuire, per quanto possibile, alla riduzione delle emissioni di CO2 legate alla mobilità, e un risparmio in termini di costi di gestione e consumi ridotti, dovuto alla possibilità di viaggiare anche in modalità elettrica. In Italia, quasi la metà dei nostri collaboratori sono informatori scientifici del farmaco e sales specialist, che si spostano quotidianamente sul territorio, soprattutto in circuiti cittadini. Una delle peculiarità delle auto ibride è che il motore elettrico si fa carico della partenza fino alla velocità di 50 Km/h in media; in questo modo si incentiva uno stile di guida slow, responsabile e meno stressante. Sono convinta, infatti, che lo stress non sia direttamente proporzionale alla performance; al contrario, può influire negativamente sul rendimento professionale”.

The decision to use hybrid cars in its company fleet was not immediate, but required tests by Boiron salesmen who tested Toyota cars for three weeks. In view of the positive assessments made Boiron has decided to renew the car fleet of its commercial network.

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