Glaxo indagata per le accuse di corruzione in Cina

14/06/2013

l

By: Presswatch

Glaxo Investigates Allegations of Bribery in China

Pharma giant GlaxoSmithKline is investigating allegations from an anonymous tipster that its sales staff in China was involved in widespread bribery of doctors to prescribe drugs, in some cases for unauthorised uses, between 2004 and 2010. The company, alongside other pharmaceutical makers, is also being investigated by U.S. authorities over whether it paid bribes to foreign government officials. Chief Executive Andrew Witty, who took the helm in 2008, has said making the company more transparent is a priority.

 

Glaxo indagata per le accuse di corruzione in Cina

Il gigante del Pharma GlaxoSmithKline è indagato per le accuse, di un informatore anonimo, che il suo personale di vendita in Cina, è stato coinvolto nella diffusa corruzione dei medici a prescrivere farmaci, in alcuni casi, per impieghi non autorizzati, tra il 2004 e il 2010. La società, insieme ad altri produttori di farmaci, è anche indagata dalle autorità statunitensi sul fatto se ha pagato tangenti a funzionari pubblici stranieri. L’amministratore Andrew Witty, che ha preso il timone nel 2008, ha detto che è una priorità rendere l’azienda più trasparente.

 

N.d.R.: secondi i dati disponibili (Cegedim Strategic Data), al 2011 in Cina ci sono 65.827 Informatori Scientifici con un trend in crescita (v

Exit mobile version